Jujubee S.A. - Games Developer and Publisher. iOS | Android | WP | PC | Mac | Linux | PS4 | Xbox One - Jujubee na konferencji Gamescom 2017 w Kolonii!

aktualności

Jujubee na konferencji Gamescom 2017 w Kolonii!

Gamescom to wydarzenie, które od zawsze wymaga włożenia sporego wysiłku przez wystawców zarówno w kierunku organizacji ekspozycji jak i w działania, które spowodują, że wokół ich marki skupi się jak największa ilość zwiedzających oraz potencjalnych partnerów. 
 

Tegoroczna edycja targów była ponownie najbardziej obleganą imprezą o tematyce growej na świecie. Przeszło 350 tysięcy gości (nie licząc mediów, developerów i wystawców) odwiedziło ponad 900 wystawców z 54 krajów, ustanawiając tym samym kolejny rekordowy wynik w historii. Ilość wydarzeń i gier prezentowanych podczas targów Gamescom była przytłaczająca na tyle, że nie udało nam się do końca pochłonąć i zobaczyć całości prezentowanych produkcji i atrakcji, gdyż musieliśmy dzielić ograniczony czas między obowiązki wystawcy i okazyjne przerwy.

 


 

Nasze studio już po raz czwarty wzięło udział w Gamescom jako wystawca i nie zabrakło entuzjastycznego zainteresowania naszymi grami ze strony partnerów biznesowych, prasy i wielu zwiedzających.
 

Tym razem o wiele łatwiej było nam przygotować się do wyjazdu od strony logistycznej, gdyż skupiliśmy nasze działania i organizację wyłącznie wokół stoiska biznesowego i spotkań oraz pokazów za zamkniętymi drzwiami dla wybranych partnerów. 
 

Jak zwykle, w przypadku tak dużej konferencji wyznaczyliśmy sobie kilka konkretnych celów, na których realizacji szczególnie nam zależało. Dzięki dobrze rozwiniętej sieci kontaktów, byliśmy w stanie zacieśnić już dobrze nam znane więzi z partnerami, ale co najciekawsze, konferencja przyniosła nadspodziewanie dużo interesujących i nowych znajomości, które mogą zainicjować owocną współpracę dystrybucyjną i promocyjną dla naszych gier.

 

 

Jednakże spotkania biznesowe oraz te z mediami nie są jedynym elementem esencji targowej. Tak naprawdę to gracze i kontakt z nimi stanowią najważniejszy dla nas cel. To oni jako końcowy odbiorca są najważniejszym recenzentem i krytykiem naszych produkcji. Dlatego też oprócz zamkniętych pokazów KURSK, dzięki uprzejmości naszych wystawców: Astragon Entertainment GmbH oraz 1C Publishing, gracze z całego świata mieli okazję pograć w mobilną wersję Take Off - The Flight Simulator, a także dowiedzieć się czegoś więcej na temat niedawno wydanej strategii Realpolitiks.

 

 

W wolnej chwili udało nam się również wchłonąć nieco atmosfery targowej i poczuć się trochę jak tłumy graczy, które hala po hali odwiedzali poszczególne stoiska. Rozmach stoisk największych wystawców w niektórych momentach robił niesamowite wrażenie. Szczególnie w pamięć zapadła nam olbrzymia scenografia Star Wars: Battlefront 2, gdzie naturalnych rozmiarów X-Wing oraz Tie-Fighter sprawiły, że aż czuło się nadlatujące nad nasze głowy maszyny.

 

 

Ogromna liczba prezentowanych gier i kolejki do nich były na tyle przytłaczające, że naprawdę trudno było w przerwach pomiędzy spotkaniami zobaczyć i pograć w długo przez nas wyczekiwane produkcje. Niestety, jest to normalne i tylko w dni zamknięte prasa mająca specjalne wejściówki oraz goście biznesowi mają na tyle swobody, by móc przetestować gry w niemal bezstresowych warunkach.


Z całą pewnością tegoroczny Gamescom możemy uznać za bardzo udany od strony biznesowej i PR-owej. Jesteśmy szczęśliwi, że już kolejny raz z rzędu mieliśmy szansę pokazać nasze produkcje ludziom z całego świata i w bardzo motywującej atmosferze odczuć, że to co robimy ma sens i przynosi innym radość i rozrywkę.


W przyszłym roku pojawiamy się Gamescom na pewno, ale w jakim charakterze i z jakimi atrakcjami… Zdradzimy to dopiero w najbliższej przyszłości :).