Jujubee S.A. - Games Developer and Publisher. iOS | Android | WP | PC | Mac | Linux | PS4 | Xbox One - Jujubee stawia na prawdziwe historie w grach, przedstawia nowe materiały z KURSKA i zapowiada samodzielny dodatek DLC oraz wsparcie dla technologii VR nowej generacji!

prasa

Jujubee stawia na prawdziwe historie w grach, przedstawia nowe materiały z KURSKA i zapowiada samodzielny dodatek DLC oraz wsparcie dla technologii VR nowej generacji!

(KATOWICE, Polska | 19 stycznia, 2018) Studio Jujubee, które dwa lata temu wywołało olbrzymi odzew mainstreamowych mediów przy okazji zapowiedzi gry KURSK, publikuje nowe materiały z gry i potwierdza premierę jeszcze w tym roku. Tytuł opowiada tragiczną historię okrętu podwodnego K-141 Kursk, który w sierpniu 2000 roku zatonął na Morzu Barentsa wraz z całą załogą. Okoliczności tej katastrofy, przywodzącej na myśl niedawne zaginięcie argentyńskiego okrętu podwodnego San Juan, po dziś dzień nie zostały jednoznacznie wyjaśnione.

 

„Uważamy, że nadszedł czas prawdziwych historii. To fascynujące jak bardzo nasza branża rozwinęła się przez ostatnich kilkanaście lat. Gry są coraz bardziej rozbudowane, oferują niesamowite wrażenia  audiowizualne, pozwalają nam zatracić się w wirtualnym świecie, ale powinniśmy od nich oczekiwać czegoś więcej. Jako twórcy zdajemy sobie sprawę jak dużo czasu użytkownicy spędzają z naszymi produkcjami, ale często zapominamy jaka wiąże się z tym odpowiedzialność. Możemy sprawić, żeby gry były nie tylko ekscytującą rozrywką. Gry mogą być narzędziem podobnym do książek czy filmów. Mogą nas rozwijać, edukować, poszerzać horyzonty czy wywoływać dyskusje znacznie wykraczające poza świat gier wideo” - powiedział Michał Stępień, Prezes Zarządu Jujubee. „Wierzymy, że taką właśnie produkcją będzie KURSK, w którym tragiczna historia załogi rosyjskiego okrętu podwodnego gra pierwsze skrzypce, zachowując przy tym wszystkie atuty rozgrywki typu sandbox. Chcemy, żeby gracze nie tylko poczuli się integralną częścią stworzonego przez nas świata, ale także zainspirowanej faktami pasjonującej, choć dramatycznej historii”.

 

KURSK będzie pierwszą, pełnoprawną grą przygodowo-dokumentalną w historii. Gracz wcieli się w szpiega chcącego zdobyć informacje na temat torped superkawitacyjnych „Szkwał”, którymi w owym czasie interesowały się wszystkie najważniejsze służby wywiadowcze świata. Tytuł, przedstawiający akcję z perspektywy pierwszej osoby, pozwoli odbiorcom nie tylko w pełni eksplorować okręt i poznać jego sekrety, ale także odwiedzić Moskwę czy garnizonowe miasto Widiajewo.

 

W KURSKU historia pełni pierwszoplanową rolę. To ona odpowiada za wprowadzane w grze mechaniki. Wiele dzisiejszych gier bazuje na ciągłym powtarzaniu tych samych elementów rozgrywki i to pod nie tworzona jest fabuła. W przypadku KURSKA twórcy przyjęli całkowicie odwrotny model. Produkcja korzysta z całego inwentarza mechanik i rozwiązań, jakie branża gier wypracowała przez ostatnie lata i używa ich do opowiedzenia konkretnej historii. Dzięki temu gracze będą zaskakiwani nowymi pomysłami przez cały czas trwania rozgrywki, który powinien wynieść kilkanaście godzin. Tytuł przybliży także odbiorcom kulturę Rosji i realia przełomu XX i XXI wieku.

 

„Gra spojrzy na historię Kurska w sposób bardzo kompleksowy. Zależy nam na realizmie i jak największej immersji. Gracz będzie mógł nie tylko poczuć się jak członek załogi okrętu podwodnego, ale także będzie mógł wpływać na historię poprzez swoje wybory, w tym moralne. Podejmowane decyzje będą miały istotny wpływ na zakończenie gry, a tych będzie kilka” - dodał Michał Stępień. 


Równie istotna dla twórców jest oprawa audiowizualna. Tytuł będzie bez wątpienia jedną z najbardziej atrakcyjnych graficznie gier bazujących na silniku Unity. Za oprawę muzyczną, żywotnio istotną w tego typu produkcji, odpowiedzialny jest Mikołaj Stroiński, zaś za oprawę dźwiękową Adam Skorupa (obaj wcześniej odpowiedzialni m.in. za gry z serii Wiedźmin).

 

Twórcy, oprócz publikacji najnowszych screenshotów z rozgrywki, zapowiedzieli także dwa dodatki, które ukażą się po premierze gry.

 

Pierwszym z nich będzie samodzielny DLC o roboczej nazwie "Kengir". Będzie on opowiadał zainspirowaną faktami historię powstania więźniów łagru w Kengirze i ucieczki jednego z osadzonych.

 

Drugi dodatek wprowadzi innowacyjne wsparcie technologii VR dedykowane urządzeniom nowej generacji (4K wzwyż).

 

KURSK ukaże się w tym roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz na komputerach PC i Mac.

 

O Jujubee:

 

Jujubee S.A. to studio deweloperskie zajmujące się tworzeniem gier wideo, które ma swoim koncie takie tytuły jak „FLASHOUT 3D”, „Suspect in Sight”, „Take Off – The Flight Simulator”, strategię czasu rzeczywistego „Realpolitiks” czy nadchodzącą grę przygodowo-dokumentalną „KURSK”. Celem firmy jest tworzenie inspirujących i wyróżniających się na rynku gier na wszystkie istotne platformy sprzętowe, takie jak iOS (iPhone, iPod, iPad), Android, Mac, PC i konsole. Jujubee jest spółką notowaną na rynku NewConnect (JJB).


By dowiedzieć się więcej na temat Jujubee i produktów studia, zapraszamy na oficjalną stronę: http://jujubee.pl. Zachęcamy także do śledzenia nas na Facebooku, Google+ oraz na Twitterze!