Jujubee S.A. - Games Developer and Publisher. iOS | Android | WP | PC | Mac | Linux | PS4 | Xbox One - Jujubee na konferencji Gamescom 2016 w Kolonii!

aktualności

Jujubee na konferencji Gamescom 2016 w Kolonii!

Choć do końca roku nieco czasu pozostało, to warto już teraz pokusić się o skromne podsumowanie naszych wyjazdów targowych. Ostatnie miesiące były dla nas wyjątkowo pracowite - podczas nich Jujubee było obecne na kilku naprawdę znaczących imprezach, z których Gamescom bez wątpienia uchodzi za najbardziej prestiżową. Tym bardziej nas więc cieszy, że to był już trzeci raz gdy wzięliśmy udział w targach w Kolonii jako wystawca, jednakże po raz pierwszy byliśmy obecni z naszą produkcją w sekcji Entertainment, otwartej dla setek tysięcy zwiedzających!



 

Tegoroczna edycja konferencji Gamescom była przepełniona dużą ilością działań logistycznych i organizacyjnych, które musieliśmy podjąć, by osiągnąć zamierzone cele. Zależało nam przede wszystkim na odbyciu jak największej liczby spotkań biznesowych i prasowych na naszym stoisku w strefie Biznes, a dodatkowo byliśmy skoncentrowani na należytym przygotowaniu pierwszego publicznego pokazu naszej nadchodzącej gry przygodowo-dokumentalnej "KURSK" w dziale Entertainment. Okres poprzedzający tę chwilę był dla nas dużym, ale satysfakcjonującym wyzwaniem, gdyż udało nam się zorganizować wszystko na czas i jedyne co jeszcze pozostało, to bezpieczne dotarcie do Kolonii i przygotowanie naszego stoiska na pierwszy dzień targów.



 

W dniu przyjazdu, zdaliśmy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo ciężkiej pracy. Rozpakowywanie całego sprzętu dla dwóch oddzielnych  stoisk trwało znacznie dłużej, niż to sobie wyobrażaliśmy. W konsekwencji konfiguracja komputerów, rozładunek gadżetów i ustawianie wystroju wnętrza, zostało sfinalizowane przez nas dopiero po 4 nad ranem (a targi miał się rozpocząć za 5 godzin!). Ale na szczęście udało się!



 

Tych kilka dni targów w Kolonii okazało się być doskonałym testem dla nas i dla samej gry KURSK. Wiedzieliśmy, że odbiór dema zarówno przez prasę jak i graczy da nam wiele przydatnych informacji i będzie mieć kluczowe znaczenie dla naszych dalszych decyzji nad rozwojem produkcji. Dzięki wysiłkowi całego zespołu udało nam się pokazać demo wielu zwiedzajacym i szczególnie cieszą nas liczne głosy potwierdzające, że KURSK jest bardzo dojrzałą i poważną grą, która z pełnym szacunkiem podchodzi do sprawy katastrofy rosyjskiego okrętu podwodnego. Gracze odkryli również, że choć KURSK jest produkcją skoncentrowaną na fabule w sposób bardzo drobiazgowy i dokumentalistyczny, to jest to także tytuł niezmiernie grywalny i dostarczający wielu intensywnych emocji.



 

Oszacowaliśmy, że podczas pokazu gry na Gamescom nawet 3.000 odwiedzających zagrało w demo gry Kursk! Dzięki sporemu wsparciu firmy Alienware, otrzymaliśmy maszyny do grania najwyższej klasy, aby rozgrywka była jak najbardziej satysfakcjonująca.


 

Na naszym stoisku biznesowym odbyliśmy różnorodne spotkania z przedstawicielami biznesu i prasy, którzy nie tylko dowiedzieli się więcej o samej grze, ale również o naszym studio i pozostałych tytułach, nad którymi pracujemy, takimi jak gra strategiczna czasu rzeczywistego Realpolitiks (planowana premiera jeszcze w tym roku), lub które wciąż rozwijamy, jak nasz symulator lotniczy dla urządzeń mobilnych Take Off - The Flight Simulator.
 



 
 

Oczywiście nie byliśmy jedynym polskim wystawcą na Gamescom. Wiele mniejszych i większych firm z naszego kraju pojawiło się na targach, aby zaprezentować swoje produkcje dla szerszej publiczności. Większość naszych przyjaciół z polskiego gamedevu również brała udział we wcześniejszych edycjach imprezy, jednakże dla niektórych z nich, ta konferencja była pierwszym, poważnym testem. Szczególnie przyjazna atmosfera była obecna w Polskiej Strefie Indie, gdzie ulokowało się sporo firm znad Wisły. Dzięki temu wiele godzin ciężkiej pracy stawało się mniej męczące i przynosiło nam wiele ciekawych wieści i rozmów z naszymi rodzimymi studiami tworzącymi gry komputerowe.



 

Gamescom nie byłbym Gamescomem, jeśli nie wspomnielibyśmy o skali tego wydarzenia. Według oficjalnego raportu (można go przejrzeć TUTAJ), około 345.000 odwiedzających wzięło udział w targach, w tym 30.500 stanowili wystawcy prezentujący swoje gry i różnorodne produkty. Można sobie tylko wyobrazić, jak ogromna i przytłaczająca jest powierzchnia Gamescom, którą rozproszono aż na 10 ogromnych halach, z których część jest dwupiętrowa.
 


 

Wśród dużej ilości gier pokazywanych podczas targów, mieliśmy szansę zobaczyć nadchodzące hity, dla których duzi wystawcy zorganizowali olbrzymie show z efektami specjalnymi, światłami i niesamowitą scenografią. Również i mniejsi twórcy mieli równe szanse na pokazanie się ze swoimi grami i w wielu przypadkach wzbudzały one niemałe zainteresowanie.


 

Jednym z najprzyjemniejszych i najbardziej obleganych miejsc była hala Merchandise, w której można było kupić różnego rodzaju geekowe gadżety, o których marzy każdy fan gier bądź filmów sci-fi i fantasy. Dostępne były również oficjalne gadżety dużych wytwórni i wydawnictw, a także stoiska z figurkami, koszulkami, grami, konsolami, komiksami, filmami na DVD, zabawkami, maskotkami, itp. To było zupełne szaleństwo i nawet posiadanie nieco ponad 100€ na pamiątki nie było wystarczające.


 

Jesteśmy bardzo zadowoleni z pojawienia się na tegorocznym Gamescom i z frekwencji na naszych stoiskach! Są to zdecydowanie największe targi dla wystawców jak i graczy na całym świecie. Informacje oraz kontakty jakie otrzymuje się przy okazji różnorodnych spotkań dają pojęcie, jak rozległy i elastyczny staje sie obecnie rynek gier i o ile łatwiej można obecnie dotrzeć do graczy i profesjonalistów na całym świecie. Branża ta ma się obecnie naprawdę świetnie i wciąż się rozwija, co właśnie zostało pokazane poprzez rozmach i ilość wystawców na tegorocznej edycji targów.


 

Bez wątpienia nasze stoisko prezentowało się bardzo dobrze i jako jeden z nielicznych polskich twórców udostępniliśmy aż 10 stanowisk z grywalnym demem - choć ku naszemu zaskoczeniu było to wręcz za mało, bo i tak sporo graczy musiało czekać na swoją kolej. To wszystko pokazuje, że targi Gamescom są imprezą, na której nie wypada nie być i z pewnością będziemy chcięli pojawić się w Kolonii ponownie!