Jujubee S.A. - Games Developer and Publisher. iOS | Android | WP | PC | Mac | Linux | PS4 | Xbox One - Raport z Digital Dragons i Pixel Heaven 2017!

aktualności

Raport z Digital Dragons i Pixel Heaven 2017!

W ostatnim tygodniu maja 2017 studio Jujubee wzięło udział w dwóch polskich konferencjach dla branży gier komputerowych: Digital Dragons w Krakowie oraz Pixel Heaven w Warszawie. Obie imprezy stały się doskonałą okazją do pokazania obecnego statusu projektów spółki, a także do spotkania się z graczami i naszymi przyjaciółmi z branży.


DIGITAL DRAGONS


Konferencja Digital Dragons odbyła się tym razem w zupełnie nowym miejscu, a mianowicie w ICE Kraków Congress Centre, gdzie na dwóch poziomach twórcy gier wydawcy i media growe spotkali się, by wymienić się wiedzą, kontaktami oraz doświadczeniami. Nowa lokalizacja pozwoliła nie tylko na większy rozmach samej imprezy i prelekcji jej towarzyszących, ale również pomogła o wiele sprawniej rozmieścić strefy wystawców oraz twórców niezależnych. Z drugiej jednak strony pozbawiona była nieformalnego klimatu z lat poprzednich.
 


 

Nasze stoisko budziło spore zainteresowanie m.in. z powodu prezentowanej tam wersji mobilnej naszej najnowszej gry Realpolitiks, a także ze względu na spore zainteresowanie postępami nad produkcją gry przygodowo-dokumentalnej KURSK. Z całą pewnością uważamy pobyt na konferencji za niezwykle udany, gdyż jak zwykle mnogość nowych kontaktów i interesujących rozmów z prasą i potencjalnymi partnerami była na tyle duża, że udało nam się porządnie zapełnić kolejne strony wizytownika.


Digital Dragons nie mogłoby obyć się bez oficjalnej i bardzo uroczystej gali rozdania nagród dla polskiego gamedevu. Tym razem możliwości nowego centrum kongresowego pozwoliły na o wiele bardziej huczną i lepiej zorganizowaną ceremonię, gdzie ważne nazwiska zapowiadały kolejnych zwycięzców w wybranych kategoriach. By tradycji stało się zadość, po ceremonii mogliśmy zasiąść do o wiele luźniejszej części konferencji, czyli już tradycyjnego afterparty, gdzie cały polski gamedev wraz z przyjaciółmi bawił się do białego rana.

PIXEL HEAVEN


Dwa dni później, po krótkiej regeneracji udaliśmy się na kolejną z imprez. Był to pierwszy raz, kiedy spółka Jujubee S.A. pojawiła się jako wystawca na Pixel Heaven w Warszawie, legendarnej już imprezie dla fanów gier retro i starych komputerów.

Oprócz możliwości zaprezentowania dokonań spółki i spotkań przy naszym stoisku, mieliśmy okazję wystawić Realpolitks publicznie jako jedną z 20 gier wybranych do finału Pixel Awards! Zainteresowanie nami jak i prezentacją gry było duże, co wprawiło nas w bardzo pozytywny nastrój. Co ciekawe, wielu zupełnie przypadkowych odwiedzajacych imprezę kojarzyło i dopytywało się o produkowany przez nas KURSK. Dzięki temu wiemy, że trud wkładany w produkcję i działania promocyjne ma sens i gra zyskuje coraz większe zainteresowanie wśród graczy.
 





Jedną z niespodzianek, które przygotowaliśmy z okazji pojawienia się na Pixel Heaven, był konkurs, który polegał na narysowaniu karykatury ulubionego polityka. Zaskoczyła nas bardzo wysoka jakość prac i duże zainteresowanie odwiedzających. Zwycięzcy byli niezwykle zadowoleni z atrakcyjnych nagród, a my zyskaliśmy świetne prace, które przez całą imprezę ozdabiały nasz “Hall of fame” :)

 
 

Ale Pixel Heaven to nie tylko prezentacje firm i gier konkursowych. To przede wszystkim raj dla fanów minionej już epoki 8 i 16 bitowych gier i maszyn. Ilość wystawionych komputerów i konsol sprzed kilkudziesięciu nawet lat był na tyle oszałamiający, że nie starczało nam czasu na zobaczenie i spróbowanie wszystkiego. Legendarne Amigi, Atari, konsole Nintendo i nawet stare flippery zapełniły halę Zajezdni Autobusowej i umysły wszystkich odwiedzających.

 



Mieliśmy szansę nostalgicznie przypomnieć sobie stare, dobre czasy i pograć w klasyki, które zbudowały współczesny świat gier komputerowych. Oprócz tego była szansa na zdobycie unikalnych kopii kultowych komiksów, różnych ciekawych gadżetów, posłuchania wielu ciekawych  prelekcji, i zobaczenie np. niezwykłych konstrukcji z klocków Lego. Impreza ze swoim specyficznym klimatem wprowadziła nas w błogi nastrój i pozwoli na chwilę się zapomnieć i wrócić do dzieciństwa. Niestety, sielanka nie trwała zbyt długo i zmuszeni zbliżającym się końcem Pixel Heaven, spakowaliśmy się i powróciliśmy do domu.

 

Obie konferencje to nie tylko ciężka praca wystawcy, dobijanie targów z wydawcami i nieustanne wywiady z prasą. To także świetna porcja wiedzy merytorycznej, poznawanie ciekawych ludzi, wchodzenie w zupełnie odmienny klimat, tak różny od codzienności. To możliwość zacieśnienia przyjaźni i złapania pozytywnego wiatru w żagle, by móc płynąć dalej i rozwijać się w upragnionym celu jako firma produkująca gry i pragnąca odnieść kolejne sukcesy w branży.